/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 36429

Коментарi

  • Josephdoump

    2017-06-27 12:34:32

    Сколько такое петарды? Петарда - одна из самых простых видов бытовой пиротехники, действием которой является шумный хлопок - имитация взрыва или выстрела. Изобрели петраты опять в древнем Китае. Современная же пиротехническая промышленность выпускает петарды и вязки петард, которые могут повторять как один беспричинно и несколько выстрелов подряд, разве разнообразные эффекты (звук, искры, мирцание, суета). Петарды различают по количеству выстрелов, калибру, а также ради наличием других дополнительных спецэффектов...

  • RobertKig

    2017-06-27 12:34:31

    Сколь такое петарды? Петарда - одна из самых простых видов бытовой пиротехники, действием которой является шумный хлопок - имитация взрыва alias выстрела. Изобрели петраты паки в древнем Китае. Современная же пиротехническая занятие выпускает петарды и вязки петард, которые могут пародировать вдруг единолично беспричинно и маломальски выстрелов последовательно, тож разнообразные эффекты (интонация, искры, мирцание, суета). Петарды различают по количеству выстрелов, калибру, а также для наличием других дополнительных спецэффектов...

  • Danieljoync

    2017-06-27 04:55:21

    Что такое петарды? Петарда - одна из самых простых видов бытовой пиротехники, действием которой является громкий хлопок - имитация взрыва или выстрела. Изобрели петраты еще в древнем Китае. Современная же пиротехническая промышленность выпускает петарды и вязки петард, которые могут воспроизводить как один так и несколько выстрелов подряд, или разнообразные эффекты (треск, искры, мирцание, дым). Петарды различают по количеству выстрелов, калибру, а также за наличием других дополнительных спецэффектов...

  • LloydPhoma

    2017-06-27 04:30:10

    Что такое петарды? Петарда - одна из самых простых видов бытовой пиротехники, действием которой является громкий хлопок - имитация взрыва или выстрела. Изобрели петраты еще в древнем Китае. Современная же пиротехническая промышленность выпускает петарды и вязки петард, которые могут воспроизводить как один так и несколько выстрелов подряд, или разнообразные эффекты (треск, искры, мирцание, дым). Петарды различают по количеству выстрелов, калибру, а также за наличием других дополнительных спецэффектов...

  • Williambeece

    2017-06-27 04:29:49

    Что такое петарды? Петарда - одна из самых простых видов бытовой пиротехники, действием которой является громкий хлопок - имитация взрыва или выстрела. Изобрели петраты еще в древнем Китае. Современная же пиротехническая промышленность выпускает петарды и вязки петард, которые могут воспроизводить как один так и несколько выстрелов подряд, или разнообразные эффекты (треск, искры, мирцание, дым). Петарды различают по количеству выстрелов, калибру, а также за наличием других дополнительных спецэффектов...

  • kooolllaa

    2017-06-27 02:27:42

    http://upskirt-voyeur.ru/ порно онлайн лижет киску tbbng http://forum.trinitigame.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=564707...

  • Ajinochiras

    2017-06-27 01:13:00

    low testosterone and gynecomastia domperidone-tenze24.tumblr natural ways to produce more breast milk...

  • agentineRak

    2017-06-26 23:28:46

    [url=http://atro.info/series/regarder/279-hindsight-streaming.html]Hindsight[/url] E10 Day 9 Highlights / 1st Live Eviction ZippyMovieZ DE White 2016 Malayalam DVDRip 1GB x264 AAC Esub Chaps DrC Release Joji Hirota - Komori Uta Valerian y la ciudad de los mil planetas 2017 dvdrip reloj en linea The Legend of Zelda Breath of the Wild [url=http://h-wen.com/?s=Alleyn Mysteries COMPLETE S 1-2 DVDRip]Alleyn Mysteries COMPLETE S 1-2 DVDRip[/url] Fargo, Season: 3, Episode: 9 Thailand E30 Day 27 Highlights Patrick Fugit расследование [url=http://giw88...

  • Patrickoweby

    2017-06-26 21:03:47

    pharmcas personal statement...

  • AbramsboN

    2017-06-26 20:42:02

    Разыскиваете сексшопинг, сходите к чудным проституткам. Вы точно одержите неподдельное и изумительное наслаждение. http://orel.prostitutki.gift/ http://perm.prostitutki.gift/ Подбор нежных проституток на интим-сайте Уникальные секс услуги проституток a#eXf531bcH...