/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 35798

Коментарi

  • ClaraScous

    2018-03-13 21:25:37

    Высотное оборудование должно удовлетворять ряду техниче¬ских требований, которые можно классифицировать следующим образом. 1. Функциональные требования, содержащие необходимые но-минальные значения физиолого-гигиенических норм параметров воздуха в ГК с указанием допустимых отклонений (физиолого-гигиенические нормативы были перечислены выше). 2.Физико-технические требования. Эта группа требований учитывает реальные условия применения агрегатов высотного оборудования на самолете. В частности, подчеркивается,...

  • Murieljer

    2018-03-13 20:34:34

    J love hewitt nude Mira Varga Taylor Vixen Carnalis. Young Man Jerks His Cock Until Cum Explodes. Granny pussy opened with big cocks. [url=http://taitrasagspon.ga]taitrasagspon.ga[/url] Free bigbreasted mature ladies galleries Gay sleeping naked soldier xxx Jungle screw fest. With his cock deflated, it was not longer trapped. Legal Age Teenager Porn Fearsome-menacing 11. [url=http://crisindiallam.tk]crisindiallam.tk[/url] College girl first anal What is nudity just. Tracy Sweet knows lose concentration canes were pooped out...

  • Marialen

    2018-03-13 19:22:43

    cassino [url=http://onlinelistcasino24.com/]slot game[/url] casinos online slot online...

  • Jeremyalone

    2018-03-13 17:55:48

    [url=http://www.shivamind.net/confuse/banner.asp?lan=360-Viagra-Apoteket-Beställa-Kamagra-Billigt-Kamagra-Effekt]Viagra Apoteket[/url] If you are planning to be taking photos in low lighting regions, you may want to take into account lowering the camera's f/cease (aperture) environment. This can permit the aperture to open to its largest establishing, which, enables probably the most light accessible to pass through the camera lens along with the shutter also. [url=http://www.banrai-baiboon.com/Class/database...

  • Marlopl

    2018-03-13 16:22:51

    Existing research did not provide token to fortify reactogenicity payment ambition, fleetness of injection, age/size of vaccine, adventure of coddle, and ordeal on injection. In one muse about in humans IOP was not create to be disparate if the central cornea was applanated versus the mid- irrelevant cornea, equitable for all that the mid-peripheral cornea was 40 m thicker [42]. Thither are present when the expert really leaves the opportunity [url=http://aafscny.org/programs/event-19/buspirone_10_mg_5_mg_proven_buspirone_online_no_rx/]cheap buspirone 10mg with mastercard[/url] anxiety 101...

  • vop

    2018-03-13 15:02:54

    FSS Plagiator - отличный софт для студента [url=http://freesmartsoft.com/Home/Details/?name=FSSPlagiator&lang=en]антиплагиат уникальность текста бесплатно - подробности по ссылке...[/url]...

  • Ingvarlex

    2018-03-13 12:55:52

    Dispensary personnel must assume responsibility in search the woe of hospitalized children close to maintaining solid partnerships with families. This pro- cedure is a bloc osteotomy at the root of the proximal phalanx and a compound osteotomy procedure in the diaphysis of the mid-section phalanx with associated extensor and flexor releases 169Chapter 10. Is the machine authorized [url=http://aafscny.org/programs/event-20/rocaltrol_025_mcg_proven_rocaltrol_online_no_rx/]discount rocaltrol 0.25 mcg overnight delivery[/url] symptoms vaginal yeast infection...

  • AndroidSHiz

    2018-03-13 12:42:23

    360 Mobile Security для Андроид - самый надежный защитник для вашего смартфона. Не смотря на то, что данный антивирус является бесплатным, он легко справляется с угрозами. [url=https://4apk.ru/gadgets/gother/raspakovka-oukitel-k10000-pro.html]приложения для oukitel k10000 pro[/url] [url=https://4apk.ru/gadgets/meizu/meizu-pro-6-pro-6s-obnovilis-do-flyme-6.html][img]http://cs630228.vk.me/v630228189/1e351/zkSPEYabupQ.jpg[/img][/url] 360 Mobile Security 4.4.5.7330 для Андроид. 360 Mobile Security для Андроид - самый надежный защитник для вашего смартфона и планшета...

  • Terryunida

    2018-03-13 11:33:01

    [url=http://viagrawithoutdoctorprescr.today/#7695]viagra without a doctor prescription[/url] viagra without prescription...

  • AndroidSHiz

    2018-03-13 10:34:00

    Главным конкурентом Андроид является iOS. Если хотите установить на телефон эту ОС, можно воспользоваться специальным лаунчером, темой или поставить новую прошивку. [url=https://4apk.ru/gadgets/xiaomi/xiaomi-redmi-note-5-pro-osnastyat-face-unlock-s-proshivkoj-miui-9-2-nightly-update.html]xiaomi redmi note 5 pro[/url] [url=http://4apk.ru/gadgets/xiaomi/xiaomi-mi-7-pervoe-video.html][img]http://www.gizmobeast.com/wp-content/uploads/2013/07/apps.png.jpg[/img][/url] Порядок установки iOS на Андроид-устройство...