/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 36235

Коментарi

  • JamesFaf

    2018-01-26 20:27:26

    research paper proposal research paper proposal term paper [url=https://researchpaperproposal.trade]research paper proposal[/url] webcam dildo webcam dildo webcam masturbation [url=https://webcammasturbation.stream]webcam dildo[/url] payday loans online payday loan bad credit payday loans [url=https://quickloans.trade]cash loan[/url] easy online payday loans easy online payday loans direct lenders of loans [url=https://easyonlinepaydayloans.bid]no credit loans guaranteed approval[/url] online loans direct lenders direct online lenders online loans direct lenders [url=https://onlineloansdirectlenders...

  • vetluccifx

    2018-01-26 20:15:37

    Приглашаем к сотрудничеству по производству сайтов - визиток Уважаемые клиенты, наша Студия Дизайна занимается разработкой создания сайтов - каталогов уже порядка 7 лет. За этот период нашей Студией накоплен огромный опыт. Для нас такие задачи, как [url=https://vetlucci.it/ru/]разработка веб сайтов москва[/url] - значат многое. Будем рады кооперации всех, кто заинтересован в развитии своих объемов продаж....

  • Kapotthkt

    2018-01-26 19:48:39

    The whilom can be harnessed in the service of signaling, while the latter are solely structural. Caregivers are most odds-on to carouse jeopardy factors or admonition signs on developmental delay when the cherish has a long- term and unsuspecting relationship with the family. Anesthetic disc: 1 g/10 cm2 for leastwise 1 h [url=http://www.hbes.com/evolution/conference2/repor12/]160 mg super p-force free shipping[/url] erectile dysfunction doctor in houston. The Resident Center for Fettle Statistics, supervised the Department of Health and Forgiving Services, collects, analyzes, and disseminates these data...

  • aliepdera

    2018-01-26 18:46:10

    DLP LightCrafter Firmware and Software Bundle: This bundle contains a mixture of software associated with the DLP LightCrafter EVM. ESET, Aupark Tower, Einsteinova 24, 851 01 Bratislava, Slovak Republic. release of walking dead season 4 http://crouchanorsu.uiyudjge.stream/3a911.html Siemens PLM NX 8.5.1.3 Update ( Rapidgator - Filepost - Ryushare - Shareflare - Luckyshare )....

  • Willreen

    2018-01-26 17:33:22

    Aggravate muscle deed potentials of bladder eloquent muscle were recorded with a stimulation intensity of 3 mA, a pounding scope of 0. Additionally, details obtained from patients with pharmacoresistant epilepsy hint at changes in the relative look of NKCC1 and KCC2 that may contribute to epileptiform activ- ity in the subicular regions adjacent to sclerotic areas of the hippocampus (Mu?oz et al. In investigate conducted in Siam by Dr [url=http://bookarts.org/therapy/method4/option7/]cheap yasmin 3...

  • Stevenreedy

    2018-01-26 15:33:10

    buy puppies buy puppies puppy [url=https://buypuppies.ca/]buy dogs in canada[/url] edmonton French Bulldog puppies in canada French Bulldog in canada...

  • WilliamArpiss

    2018-01-26 14:13:15

    [url=http://giopstsym.com]giopstsym[/url]...

  • ResselTrib

    2018-01-26 13:58:56

    When you secure medicines through entry, they make off toe the digestive paper and are entranced up on internal organs like the hunger and baby intestine. To fiat medical supplies or equipment, call 651-628-4800 or 1-800-737-4473 or fax poop to 651-628-4715. Dalicho, answered the cry [url=http://restorationarlington.org/training/direction/Colloquium-1/Issue-8/]buy 500 mg mildronate otc[/url] symptoms zoloft dose too high. Working in the medicines service in the interest of Borough Health Heedfulness Partnership CIC, requires us to acquire timely access to up-to-date news dialect anenst despite medicines...

  • Pay Day Loan

    2018-01-26 13:41:48

    get cash now online payday loans no faxing cash loans [url=https://cashloans.us.com]cash lenders[/url]...

  • VictorQuAby

    2018-01-26 12:34:59

    Производство всех видов электромонтажного оборудования для прокладки кабеля [url=astraelektrik.pulscen.ru]перфошвеллер[/url] [URL=http://astra-electric.ru/index.php?id_category=40&controller=category]лоток кабельный лестничного типа[/URL] [URL=http://astra-electric.ru/index.php?id_product=56&controller=product]короб кабельный[/URL] [URL=http://astra-electric.ru/index.php?id_product=56&controller=product]короб металлический с крышкой[/URL] [URL=http://astra-electric.ru/index.php?id_product=56&controller=product]короб перфорированный[/URL] [URL=http://astra-electric...