/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 36366

Коментарi

  • Davidtog

    2017-09-08 05:34:10

    В среднем, за просмотр видео на этом сервисе, платят 100 рублей. Обязательно просмотри этом. Через пару недель ощутишь себя другим человеком. [url=http://tinyurl.com/9000RubNow][img]http://pro-furshet.ru/wp-content/uploads/2017/05/zarabotok_na_prosmotre_video.jpg[/img][/url]...

  • AngeloMip

    2017-09-07 22:11:11

    https://weightlossdiettopblog.wordpress.com/2017/09/01/can-you-lose-weight-during-pregnancy-if-obese/ https://weightlossdiettopblog.wordpress.com/2017/09/01/what-should-i-eat-per-day-to-lose-weight/ http://pagebin.com/IqyG3ieT https://weightlossdiettopblog.wordpress.com/2017/09/01/how-effective-is-walking-on-a-treadmill-to-lose-weight/ http://loseweightdiet547.soup.io...

  • Curtiscycle

    2017-09-07 07:02:30

    Последние женские новости здесь [url=http://logwoman.ru/]logwoman.ru[/url]...

  • VasiliylQsg

    2017-09-07 06:07:16

    My friend and I went camping the other day. It was a tiring experience, as he wouldn't let me sleep all night. He kept talking about random stories and cried about his insomnia. I totally told him to [url=https://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/team_display.php?teamid=152263]link[/url] and deal with it....

  • Ronaldcow

    2017-09-07 03:10:53

    http://pagebin.com/pEDXspaq https://weightlossdiettopblog.wordpress.com/?p=51 https://weightlossdiettopblog.wordpress.com/2017/09/01/losing-weight-with-walk-away-the-pounds/ https://blogofweightloss.wordpress.com/2017/08/28/how-to-lose-weight-with-food-film/ https://weightlossdiettopblog.wordpress.com/2017/09/02/how-much-weight-loss-is-required-to-lower-blood-pressure/...

  • Jeremyber

    2017-09-07 01:35:46

    [url=http://cherryblossomsdress.ru]платья[/url] [url=http://cherryblossomsdress.ru]ïëàòüå ãîäå[/url]...

  • Williemig

    2017-09-06 22:59:48

    Всем привет! Класный у вас сайт! Нашёл интересное в сети: [url=http://energynews.su/6007-krym-mozhet-pereyti-na-rossiyskie-ceny-na-benzin-s-1-maya.html] Крым может перейти на российские цены на бензин с 1 мая [/url] http://energynews.su/23432-akciz-na-zelenku-stoit-li-rossii-razvivat-proizvodstvo-biotopliva.html [b] Акциз на зеленку. Стоит ли России развивать производство биотоплива? [/b] http://energynews.su/1701-pora-stroit-most-cherez-propast.html http://energynews.su/10856-beseda-s-zam-komandira-podrazdeleniya-huligan...

  • MarcusHoisy

    2017-09-06 22:35:11

    Нашу услугу можно найти тут [url=http://presto77.ru/uslugi/zakazat-vipisku-iz-egrul]заказать выписку из егрюл[/url]...

  • AllanHusty

    2017-09-06 15:40:16

    Нашу услугу можно найти тут [url=http://presto77.ru/uslugi/zakazat-vipisku-iz-egrul]заказать выписку из егрюл[/url]...

  • Jamkilccscary

    2017-09-06 14:19:44

    scary Lyrica 100 mg hard capsules - http://lyrica.antibioticshelp.life Discrimination infections may be more common in children than in adults, but grown-ups are until this susceptible to these infections. Untypical childhood discrimination infections, which are over again unimportant and pass hastily, matured heed infections are repeatedly signs of a more serious salubrity problem. If you’re an full-grown with an ear infection, you should repay fusty concentration to your symptoms and mark your doctor...