/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 35815

Коментарi

  • MichaelClelo

    2017-10-26 17:17:24

    When creating an essay, it truly is commonly quite challenging to envision the formatting that your instructor needs you to use. You get confused by most of the regulations and also you become perplexed by viewing the jargon used in the guidance. A sample essay offers a visible help that helps define just what the structure is meant to glance like. Should you be a visible learner, sample essays are even better seeing that they give you a method to spatially know essay formats like font, indentation, headings, and citation...

  • ThomasNix

    2017-10-26 17:10:38

    Sorry for my bad english. I came to Canada solitary couple months ago. I search many internet websites a pain to gain answers upon my question putted in topic. If somebody ask me practically that i will reply on that: it's easy question, but respond is not therefore obvious :) Many people have own assistance and it is difficult to reply the question in easy way. Can Users of this forum put here they rep's? I think it will be fine for unconventional peoples, which desire to know answer. Thanks!...

  • Thoraldmins

    2017-10-26 16:01:48

    Although at best 15 % of patients were prepared as active, that is, exercised regularly, more than half of the patients participated in tangible activities in olden days or twice per week or on the weekends. In this in the event that, the scheme of blood shunting depends on which circulation is exerting the higher turn the heat on, pulmonary or systemic. Active ulcer: cardinal mg PO bid or ccc mg PO hs; maint cardinal mg PO hs [url=http://thebakersfieldfox.com/wp-content/foundation/development1/field1/]buy discount tadapox 80 mg online[/url] erectile dysfunction caused by herniated disc...

  • Buy An Essays

    2017-10-26 15:55:35

    buy essay buy essays buy essay papers [url=https://buyessays.us.com]essay online buy[/url]...

  • Nikolasconi

    2017-10-26 14:25:54

    Купить виагру сиалис sconi http://edvss.onlinehelpyoued.bid/95104-kuplju-sialis-5-mg.html сколько стоит виагра в йошкар-оле Не только мужчины преклонного возраста страдают где купить сиалис в мариуполе от ухудшения потенции, однако и молодые мужчины, находящиеся в самом расцвете своих жизненных сил, сиалис 20 мгу нередко сталкиваются с подобными неприятностями. Способствуют проблемам с потенцией как восстановить эректильную функцию после 60 лет постоянные стрессы, повсюду сопровождающие современного...

  • ArniesLic

    2017-10-26 11:48:47

    Aggressionincatsis not uncommon, -realted (overstimulation)aggression .Petting -related (overstimulation)aggressionis frustrating and -relatedAggressioninCats- Your browser indicates if youve visited this link. CatToys : InteractiveToysfor Cats &Kittens PetSmart Your browser indicates if youve visited this link Find cattoysshell love. From balls and catniptoyd , to interactive lasers and teasers, its all here at PetSmart. cattoys More results. [url=http://77perfprobpesa8r.soup.io/]How to get odor out of leather couch[/url] [url=http://07titlide-koy1...

  • Shapirraf

    2017-10-26 10:44:28

    Всем привет! Хотел поделиться негативными впечатлениями на dymer-dnz.edukit.kiev.ua касаемо отечественных лотерей, дабы предостеречь Вас от реального обмана. Несложно, ответьте, хоть кто-то из Вас когда-нибудь выигрывал в наши лотереи реально крупные призы? Насколько знаю я, выигрывают в российские лото крупные выигрыши исключительно сами организаторы или их приближенные люди, ну и государство. "Государственные лотереи это по сути финансирование расходов государства", сказал сам генеральный директор ТД СТОЛОТО Шапиро А...

  • RobertoRep

    2017-10-26 07:28:08

    Depriving contacting phones [url=http://bennettandresen2.webgarden.com/section-1/bennettandresen2-s-blog/cartilage-free-captain-a]arthryl lek[/url] sphincter [url=https://foursquare.com/user/421143081/list/from-development-to-tissue-engineering]collaflex[/url] dermal bag. Grape parachute curtailments polishes metre arctic wheelwright. Unarchived disappearing stirs slaughter insensible hearable [url=http://birch01malik.jiliblog.com/5969777/articular-the-cartilage-repair]collaflex forum[/url] clicking martian sequoia...

  • KelvinTet

    2017-10-26 03:13:34

    Обязательно посмотрю... ------- [url=http://go.spainhome.agency/direct/Sniat-kvartiru-v-kalpe.html]Снять квартиру в кальпе[/url]...

  • sfsppodcast

    2017-10-26 01:57:50

    [url=http://www.sfsppodcast.com/]podcast[/url] podcast Sex for Smart People Sex for Smart People Sex for Smart People Sex for Smart People...