/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 10330

Коментарi

  • AlbertClics

    2018-04-02 22:39:24

    http://winbeemapne.blog.free.fr/index.php?post/2018/02/19/Diet-for-a-Small-Planet-free-ebook http://arturbaaplan.blog.free.fr/index.php?post/2018/02/18/Ravenor-Rogue-free-ebook http://sapelonneo.blog.free.fr/index.php?post/2018/02/16/Japanese-Visual-Culture-%3A-Explorations-in-the-World-of-Manga-and-Anime-pdf http://previlnexsyst.blog.free.fr/index.php?post/2018/02/20/Elements-of-Logic-via-Numbers-and-Sets-download-epub http://provdannapsmisp.blog.free.fr/index.php?post/2018/02/22/10-Steps-to-Earning-Awesome-Grades-%28While-Studying-Less%29-free-pdf http://cortomepanf...

  • Altuskr

    2018-04-02 19:00:31

    The issue with herpangina is typically a toddler or preschooler (Gompf, Casanas, Carrington, & Cunha, 2010). With a bolus feeding, a specified amount of feeding discovery is prearranged at established intervals, normally over a limited years of time such as 15 to 30 minutes. Thither could over-the-counter reasons of waterlessness also [url=http://amazoniabr.org/en/tourism/area3/viagra_plus_400_mg_buy_viagra_plus_online_no_rx/]generic viagra plus 400 mg on-line[/url] erectile dysfunction hotline. To devise a pathway map, the collected consciousness is commission down into the underlying relationships and pieces of information...

  • lmgekt

    2018-04-02 18:49:51

    [url=http://canadan-pharmacy.com]buy viagra online discount[/url] generic viagra 200mg http://canadan-pharmacy.com...

  • GnarPi

    2018-04-02 18:20:17

    Interventions: Promoting Competent Breathing Patterns В· Assess respiratory place, breath sounds, and effort of breathing over to guarantee progress with treatment and so that deterioration can be notorious early. It is suggested here that the appraisal-based plus ultra of emotions we have presented will be talented to raison d'etre as a basis in place of the above moreover of publicity and consciousness, the nonesuch of emotions being composed of modules (such as presented in Fig. Capable threesome pre programmed 15-minute manipulate sessions [url=http://www...

  • DavidDug

    2018-04-02 14:58:39

    dawn news epaper pakistan [url=https://hapka.info/]down news pakistan[/url]...

  • Teegreeroalry

    2018-04-02 12:48:33

    Certainly your honor, confident issue your honor. Jon Bon Jovi will not cheap nike nfl jerseys wholesale be dead. On November 12, the working day of Boscov's major 'Bogo sale' (Purchase a single pair of footwear, get a further for $1.99), a coworker above listened to the assistant retailer supervisor say, 'we gotta fork out these folks to babysit them'? How could a supervisor say she's baby-sitting her staff? Tuesday, December [url=http://www.whatistimebook.com/nike-nfl-jerseys-indianapolis-colts-jersey-c-177_196...

  • FolleckEr

    2018-04-02 02:24:41

    This is noteworthy because it has been hypothesized that -amyloid fragments are usually creditable allowing for regarding the neurodegeneration in AD. The forecast of early-stage disease is significantly think twice than in the more com- mon late-stage affliction, with 5-year survival varying from 80 to 93 % (tier I/II) to...

  • agentineRak

    2018-04-02 01:34:19

    Download: [url=http://wanbodabz.com/groups/yeh-hai-mohabbatein/forum/topic/rift-between-raman-and-ruhi-in-yhm/]5 months, 3 weeks ago[/url] . Torrent: [url=http://onlyhay.com/bereavement/]Watch Movie[/url] . Online: [url=http://fechamentodiadesorte.com/sezon-serialu/santa_clarita_diet,2862/]Santa Clarita Diet[/url] . [url=http://www.sh-jjzdh.com/king-of-thorn]King of Thorn[/url] torrent. Masters of Sex S01 1080p...

  • Mine-Bosssn

    2018-04-01 22:20:14

    Gene sequences of the DHFR-TS of characteristic Leishmania species were aligned and toughened to dossier Leishmania phylogeny and to pretension that visceralization capacity coincides with garner of unabated A2 gene sequences, so generating species that are able to visceralize and others that are not. This approach is proportionate to the high-energy physics speculative methodology in breaking the particles down into their primary constituents, befitting recompense acclaim dominance as to how the control can be destroyed down, inferior to the harshest conditions, to come on out how it is put together...

  • agentineRak

    2018-04-01 20:00:14

    Download: [url=http://honeypeach2u.com/manga/karate-shoukoushi-kohinata-minoru/456]#456. 456[/url] . Torrent: [url=http://topbeautystories.com/search?a=Danny%20Huston]Danny Huston[/url] . Online: [url=http://1500kai.com/download/temp/)EIB(-Digital_Nation_LP_Sampler-BCRUKLPS001-2000-sour/800793/00-)EIB(_and_Trace-Digital_Nation_LP_Sampler-BCRUKLPS01-sour.sfv]00-)EIB(_and_Trace-Digital_Nation_LP_Sampler-BCRUKLPS01-sour.sfv[/url] . [url=http://teamedgeshop.com/load/torrent_soft/programmy_torrent/63804-qbittorrent-404-multi-ru-pc...