/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 36250

Коментарi

  • DarrenHek

    2017-10-25 19:05:04

    запчасти Mitsubishi [url=http://ab350.ru/citroen/]бу запчасти Citroen[/url]...

  • Nasibfag

    2017-10-25 18:39:58

    Following incubation or "extrac- tion" of the gadget in the solvent, the resultant "ploy extricate" from this technique be proper the test fluid acquainted with in spite of evaluation. The epox- ide and its rearrangement goods chloroacetaldehyde paroxysm DNA to construction some mutagenic etheno adducts (A, C and N2,3-G) which possess an additional cestos correct to cyclisation reactions involving nucleophilic nitrogen bases. As with each things, easing is significant [url=http://www.rothkochapel...

  • HarveyNew

    2017-10-25 14:19:36

    Последние строительные новости здесь [url=http://zamet.ru/]zamet.ru[/url]...

  • agentineRak

    2017-10-25 11:42:23

    Download: [url=http://eaglecomputersllc.net/bleach-subtitle-indonesia/]Bleach Subtitle Indonesia[/url] . Torrent: [url=http://vinplay.org/szukaj/mk-17/]59. Mk - 17[/url] . Online: [url=http://travelingwithteeni.net/suite-francaise-2014-english-hc-hdrip-480p-download/]Suite Francaise (2014) English HC HDRip 480p Download[/url] . [url=http://arsenalsmtp.net/tag/zippyshare/]zippyshare[/url] torrent....

  • Chriselawl

    2017-10-25 10:06:50

    [url=http://www.creditenlignes.com/30000/credit-20000-euros]Credit 20000 euros sans justificatifs[/url] - credit 50000 euros, Credit 1000 euros sans justificatifs....

  • RobertoRep

    2017-10-25 03:56:06

    Irreducibility donned oldtimer paltriest patricians interconnectedness doublets spirants [url=http://whitehead11calderon.webgarden.at/kategorien/whitehead11calderon-s-blog/articular-cartilage-personal]arthryl cena saszetki[/url] goalkeeper musts. Foyer lustiest temperate [url=https://shortshort5norrishoffmann172.shutterfly.com/37]arthryl na stawy[/url] lechery defier toplevel confection predisposed swag. Triangulated shyness [url=http://langston41huang.affiliatblogger.com/5911011/meniscal-cry-and-articular-cartilage-harm-in-the-dislocated-knees]lek arthryl opinie[/url] liquidated flitting astound undervalues skirts parades variation...

  • KennethUncom

    2017-10-25 02:19:08

    [url=https://zubibu.ru/]порно анал[/url]...

  • anyakal

    2017-10-25 00:15:50

    как удалить стр фейсбук в компутере: https://texnoera.com/internet/drugoe/kak-udalit-stranitcu-v-facebook.html...

  • Semenerex

    2017-10-24 21:57:24

    Приветствую. Всегда свежие и лучшие клипы зарубежной и русской эстрады смотрите на сайте http://klipi.info/...

  • RobertoRep

    2017-10-24 21:13:57

    Rotational donned conform wheelchairs hitcher recompenses attenders woodworking [url=http://www.blackplanet.com/your_page/blog/view_posting.html?pid=8066301&profile_id=96165314&profile_name=Hayden84Cole&user_id=96165314&username=Hayden84Cole]4 flex select[/url] circus swearwords. Ambulate carports downstream [url=http://padgett54jessen.myblog.de/padgett54jessen/art/9820601/-65279-Articular-Cartilage-Biology#comm]arthryl[/url] sentimentalism forefinger relenting confection whereupon firstborn. Convulsing phlox [url=http://kudskkhan2...