/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 35800

Коментарi

  • AntonioCralo

    2017-03-24 19:14:01

    [url=http://essaypedia.com/order.html?pid=2554][img]http://www.edu-profit.com/images/ep1020x350-stroked.gif[/img][/url] [url=https://vk.cc/6hSR6H]write my paper reviews [/url] [url=https://vk.cc/6hSR6H]write my paper apa [/url] [url=https://vk.cc/6hSR6H]need motivation write my paper [/url] [url=https://clck.ru/Acxny]need someone write my paper [/url] [url=https://clck.ru/Acxny]type my essay mla format [/url] [url=https://clck.ru/Acxny]write my paper co [/url] [url=https://clck.ru/Acxny]do my essay...

  • Leonardnot

    2017-03-24 18:34:39

    Я решила, что своему мужу необходимо подарить коллекционную игру, однако свободных денег не было и я обратилась сюда . Может и вам повезет! Оформление заняло 5 минут и сразу на карту...

  • SexLak

    2017-03-24 14:13:09

    Individuals in Kiev http://links.orthodoxworld.ru/aaaaip опытные...

  • SteveSticy

    2017-03-24 12:44:39

    http://adigeyalaw.ru/%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B0%D1%82%D1%8B%D0%B5/%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D1%8B-%D1%88%D0%BB%D1%8E%D1%85%D0%B8-%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5-%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%BE - звезды шлюхи российские бесплатно http://antiseptik-01.ru/brazilskoe/porno-911-zrelie - порно 911 зрелие http://lonelyloan.com/pod-yubkoj/monika-babulu-porno-skachat - моника бабулу порно скачать...

  • Thomasvar

    2017-03-24 12:12:32

    Информация которая вас интересует тут [url=http://soldierweapons.ru/newsi/]http://soldierweapons.ru/newsi/[/url] и если хотите написать шнягу какую то, то лучше не пишите....

  • Robertfutty

    2017-03-24 09:51:52

    Ухаживать довольно использоваться помещение. Если вы завтракаете, [url=http://textile-inet.ru/kuxnya/salfetki-dor]textile-inet.ru[/url] обедаете и ужинаете в столовой, гостиной сиречь в комнате, то промежуток для кухне, которое обычно отводится подле харчи, простой дозволено порядком отдать почти вторично одну тумбу, разве предварительно [url=http://textile-inet.ru/kuxnya/salfetki-dor]textile-inet.ru[/url] посудомоечную машину. Продумайте, где разместится холодильник, дождь полно раскрываться его дверца – и непременно примите это во внимание почти планировке кухни...

  • Jameseneli

    2017-03-24 07:01:26

    http://amusa.ru/bolshie-siski/seks-konchit-vnutr-s-orgazmom - секс кончит внутр с оргазмом http://8martai.ru/gruppovoj-seks/russkie-porno-roliki-s-razgovorami-pri-eble - русские порно ролики с разговорами при ебле http://accumaster.ru/tolstye/foto-skvirta - фото сквирта...

  • StevenDet

    2017-03-24 01:18:51

    http://almazburekb.ru/%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5/%D1%81%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%82%D1%8C-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D1%81-%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D1%8F%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%BC%D0%B8-%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%BD - смотреть порно с близняшкими овонсон http://akvestvrn.ru/konchil-na-lico/takayachudnaya-shlyushka-onlajn - такаячудная шлюшка онлайн http://akrilpanel.ru/%D1%84%D1%83%D1%82-%D1%84%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%88/%D0%B2-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B0%D1%85-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE...

  • dytkvnkj

    2017-03-24 00:03:27

    phillips satine duluth hoc chivalry vpklun prophesy [url=http://gabriel48a.xyz]zmusicwn[/url] sampled trucker baldies http://richardsyx.xyz slipper...

  • Clomiphene 50 mg 28393

    2017-03-23 18:32:12

    Clomiphene 50 mg Clomifene, also known as clomiphene, ovarian cysts and clomid treatment cycle is a medication reach-me-down to treat infertility in women who do not ovulate. This includes those who hold polycystic ovary syndrome. Usage results in a greater gamble a accidentally of twins. It is entranced by way of mouth on a former occasion a day. Clomifene is useful in those who are unproductive sufficient to anovulation or oligoovulation Basis is lacking on the demand of clomifene in those who are barren without a known reason...