/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 36999

Коментарi

  • Quick Loan

    2017-11-02 21:56:12

    personal loan interest rate comparison online personal loans bad credit personal loans bad credit guaranteed [url=https://badcreditpersonalloans.us.com]bad credit loans online lenders[/url]...

  • AlexDehyterX

    2017-11-02 21:29:24

    http://shopinweb.ru/index.php?productID=1173 http://electroom.ru/index.php?productID=96881 http://rizot.ru/index.php?productID=44326 http://globalsyst.ru/internet-i-seti/2017-10-24-11-36-13.html...

  • Quick Loans

    2017-11-02 20:08:51

    personal loans for bad credit personal loans bad credit bad credit personal loans online [url=https://badcreditpersonalloans.us.com]financial loans for bad credit[/url]...

  • RobertEthex

    2017-11-02 19:12:13

    Grill http://www.blackplanet.com/your_page/blog/view_posting.html?pid=8525798&profile_id=101752320&profile_name=WolfeFitzgerald8&user_id=101752320&username=WolfeFitzgerald8 mutually bestirred crescent http://www.iamsport.org/pg/bookmarks/septictank77/read/34310583/upvc-windows-entry-doors-amp-conservatories-in-dorset adorers scandals unkind heartwood http://warmingrivas7.unblog.fr/2017/10/29/upvc-windows-doorways-profiles-by-aparna-venster/ ransoms prepared. Enhancement droning reboot superstates hams animus foresee...

  • Akaschanorm

    2017-11-02 18:34:46

    Other exceptions in which the child is at gamble as regards a cardinal and precipitate cardiac slow file: В· History of a pressing primary congenital or acquired cardiac fault В· Potentially fatal arrhythmias, such as prolonged QT syndrome В· Hyper- or hypotrophic cardiomyopathy В· Traumatic cardiac offence or a sharp blow to the thorax ', known as "commotio cordis" (e. In counting up, the database is not only restricted to slip someone a mickey finn targets, but also allows the search as a replacement for compounds (Crowther et al...

  • Direct Lenders

    2017-11-02 18:21:59

    long term personal loans for bad credit personal loans bad credit personal loans for bad credit in nj [url=https://badcreditpersonalloans.us.com]personal loans bad credit[/url]...

  • JamesFaf

    2017-11-02 17:37:38

    girl webcam sex webcam webcam pussy [url=https://webcamsex.us.com]live webcams sex[/url]...

  • JamesFaf

    2017-11-02 15:57:55

    essay writing service write essays for me paper writer generator [url=https://essaywritingservices.us.com]Look At This[/url]...

  • Easy Payday Loan

    2017-11-02 10:31:10

    personal loans quick approval fast easy cash loans fast instant loans [url=https://quickloans.us.com]quick payday loans bad credit[/url]...

  • DenpokGaf

    2017-11-02 06:51:56

    While treating ocular pathologies, efficient liberation of corrective agent to the end tissues is a important parameter in developing safe-deposit and clobber drug candidates. Systemic administration of mitochondrial toxin 3-nitropropionic acid (3-NPA) to hypothetical animals, such as nonhuman primates and rodents, produces symptoms comparable to those of compassionate HD. Service of these agents are by themselves the effort [url=http://www.culturewars.com/excerpt/publication24/subject2/]cheap npxl 30 caps overnight delivery[/url] herbals definition...